Allmänna villkor

GENERELL INFORMATION

E-post:  kund.sweetnap@hotmail.com

PRISER

I händelse av förseningar, restnoteringar eller slutsålda varor kommer vi att försöka informera dig så snart som möjligt och berätta vad vi kan göra åt saken - t.ex. pengarna tillbaka eller hjälpa dig att hitta en liknande vara någon annanstans.

BETALNING

HappySmile accepterar betalning med VISA, VISA Electron, Mastercard och Klarna. Betalningen dras från ditt konto först när varan har skickats från vårt lager. Alla belopp är i svenska kronor och inkluderar moms.

LEVERANS OCH FRAKTPRISER

HappySmile strävar efter att skicka beställningar inom 24 timmar efter att vi tagit emot dem.

Vi levererar till hela Sverige. Frakten är gratis.

Varorna skickas med PostNord.

OBS: Om det inte finns något utrymme hos paketombudet flyttas ditt paket till nästa närmaste paketombud, vilket du kommer att meddelas om. Vänligen kontakta kundtjänsten vid eventuella frågor eller problem.

Varorna levereras varje vardag. Din vara levereras 2-4 arbetsdagar efter beställning.

REKLAMATIONSRÄTT

När du handlar hos oss som konsument har du reklamationsrätt i tre år som enligt konsumentköplagen. Vår garanti gäller material- och/eller tillverkningsfel.

Du kan få varan reparerad, utbytt, pengarna tillbaka eller ett prisavslag, beroende på den specifika situationen.

Reklamationen gäller inte defekter eller skador som orsakats vid felaktig hantering av produkten. Du skall reklamera inom rimlig tid efter att du har upptäckt bristen eller felet. Om du reklamerar inom två månader från det att du upptäckte felet eller bristen kommer reklamationen alltid att anses vara inom rimlig tid. Kontakta oss på kund.sweetnap@hotmail.com för att använda din reklamationsrätt.

Om reklamationen är berättigad kommer vi att återbetala dina (rimliga) fraktkostnader. Varorna ska alltid returneras i ett försvarligt emballage. Kom ihåg att även bifoga ett kvitto på dina fraktkostnader så att vi kan återbetala dessa. Kontakta oss innan du returnerar din produkt.

Vid returer, reklamationer och tillämpning av ångerrätten kontakta kund.sweetnap@hotmail.com.

ÅNGERRÄTT

Som konsument har du 30 dagars ångerrätt när du handlar hos oss. Ångerfristen löper ut 30 dagar efter köpedatumet.

Tidsfristen innebär att du har 30 dagar från köpedatumet på dig att meddela oss att du vill ångra ditt köp. Du skall skicka oss ett e-postmeddelande till kund.sweetnap@hotmail.com.

Du kan inte ångra ditt köp genom att vägra att ta emot varorna utan att samtidigt meddela oss detta.

Om du ångrar ditt köp, och en gratis gåva ingår i själva beställningen, skall hela beställningen returneras.

RETURNERING

När du har meddelat oss att du vill ångra ditt köp har du 14 dagar på dig att skicka tillbaka varorna till oss.

Du skall själv stå för fraktkostnaden för returneringen av paketet och du bär ansvaret vid eventuella skador under transporten. Detta innebär att du bär ansvaret för varornas skick från det att du tar emot dem tills vi har fått tillbaka dem.

När du returnerar varan ansvarar du för att den är ordentligt förpackad. För att underlätta hanteringen bör du bifoga en kopia av orderbekräftelsen i paketet.

VARANS SKICK VID RETURNERINGEN

Du är endast ansvarig och står för eventuell värdeminskning av varorna som orsakats av annan hantering än den som är nödvändig för att fastställa varornas art, egenskaper och funktion. Med andra ord kan du prova varorna och de bör också vara i samma skick som när du fick dem.

Om varan har exceptionella tecken på användning eller andra skador än de som beskrivs ovan anses den vara begagnat. Detta kan innebära att om du ångrar ditt köp får du endast en del av eller inget av köpeskillingen tillbaka, beroende på varans kommersiella värde när vi tar emot dem.

För att få full återbetalning får du med andra ord prova produkten i 30 dagar. 

ÅTERBETALNING

Om du ångrar ditt köp får du naturligtvis tillbaka det belopp du betalat till oss. Om det föreligger en värdeminskning som du är ansvarig för kommer denna att dras av från köpbeloppet. När du utövar din ångerrätt kommer vi att återbetala alla betalningar som vi har mottagit från dig, inklusive fraktkostnader (med undantag för eventuella ytterligare kostnader som uppstått till följd av att du valt en annan leveransmetod än den billigaste standardleveransmetoden som vi erbjuder), utan onödiga dröjsmål och inom 14 dagar från det datum då vi mottog meddelandet om ditt beslut att utöva din ångerrätt.

Återbetalningen sker med samma betalningsmedel som du använde för den ursprungliga transaktionen, om du inte uttryckligen har kommit överens om något annat. Vi kan hålla på återbetalningen tills vi har fått tillbaka varorna, såvida du inte har lämnat bevis på att du har returnerat varorna innan dess.

KLAGOMÅL

Har du klagomål på en produkt du har köpt i vår webbshop, kan du skicka ett klagomål till: kund.sweetnap@hotmail.com.

Om vi inte lyckas finna en lösning, kan du gå vidare med ärendet till Allmänna reklamationsnämnden (ARN) i Sverige eller European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR).

ARN: https://www.arn.se/ Allmänna Reklamationsnämnden Box 174
101 23 Stockholm

EU ODR: https://ec.europa.eu/odr

INTEGRITETSPOLICY

Genom att använda webbplatsen happysmile.se accepterar du att vi behandlar dina personuppgifter enligt vår Integritets- och cookiepolicy, som du hittar här.

Vi har behov av följande information när du handlar hos oss: Namn, adress, telefonnummer och e-postadress.

Vi registrerar och vidarebefordrar de personuppgifter som är nödvändiga för att kunna leverera varorna till dig.

Personuppgifterna registreras hos HappySmile och lagras i fem år, varefter de raderas.

Vi samarbetar också med ett antal andra företag som lagrar och behandlar data. Dessa företag behandlar uppgifterna enbart för vår räkning och får inte använda dem i sina egna syften.

Vi samarbetar endast med personuppgiftsbiträden i EU eller i länder som kan ge dina uppgifter ett adekvat skydd.

Den dataansvariga är HappySmile.

Du har rätt att när som helst få veta vilka uppgifter vi behandlar om dig.

Om du anser att informationen är felaktig har du rätt att få den rättad. I vissa fall är vi skyldiga att radera dina personuppgifter om du ber oss om det. Detta kan till exempel vara fallet om dina uppgifter inte längre är nödvändiga för det syfte för vilket vi skulle ha använt dem. Du kan också kontakta oss om du anser att dina personuppgifter behandlas i strid med lagen. Du kan skriva till oss på följande adress: kund.sweetnap@hotmail.com